روشنگری آیت الله مصباح در مورد جریان انحرافی

علامه مصباح یزدی با اشاره به اینکه هرکجا کار برای رضای خدا انجام شده، پیشرفت هم در پی داشته است، خاطر نشان کرد: وقتی کاری برای خدا انجام شود، خدا نیز در آن کار یاری‌دهنده خواهد بود.

علامه مصباح یزدی با اشاره به اینکه هرکجا کار برای رضای خدا انجام شده، پیشرفت هم در پی داشته است، خاطر نشان کرد: وقتی کاری برای خدا انجام شود، خدا نیز در آن کار یاری‌دهنده خواهد بود.
وی استقامت را از دیگر مسائلی دانست که حضرت امام خمینی(ره) بارها بر آن تأکید کردند و گفت: در بسیاری از مواقع انسان تصمیم به انجام کار خیری گرفته و خود را آماده می‌کند، اما با گذشت زمان و مقایسه خود با دیگران و با وسوسه شیطان که تو به وظیفه خود عمل کرده‌ای و دیگر وظیفه‌ای نداری، به سمت منافع دنیا جذب و منحرف می‌شود.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به این‌که وارد کار خیر شدن دشوار نیست، اما ادامه دادن آن و ثابت قدم بودن در آن دشوار است، گفت: امیدوارم برداشت غلطی از این سخن صورت نگیرد، اما شهدای زنده تکلیفی سنگین‌تر از شهدای جبهه دارند، چرا که شهدا در مدت کوتاهی تصمیم گرفتند و به شهادت نائل شدند، اما کسانی که شهید نشده و جانباز شدند یا از جبهه برگشتند باید ببینند آیا با همان نیت صحیح راه را ادامه می‌دهند یا به دنبال کسب مقام می‌گردند؟ و آیا در امتحانات پیچیده بعدی با همان نیت راه را ادامه می‌دهند یا تغییر می‌کنند؟ و البته در صورتی که در راه مستقیم استقامت کنند اجری بالاتر از شهدا دارند چون تکلیفی سنگین‌تر داشته‌اند.
 علامه مصباح یزدی با اشاره به فتنه 88 گفت: کسانی سردمدار این فتنه بودند که همواره با امام(ره) بودند و اگر می‌دانستند روزی قرار است با بزرگ‌ترین دشمن اسلام یعنی اسرائیل همگام شوند، از خداوند آروزی مرگ می‌کردند، اما همان افراد کم‌کم تغییر کردند و در مقابل نظام ایستادند.
 عضو خبرگان رهبری عدم "منیت" را از دیگر درس‌هایی دانست که می‌توان از امام(ره) آموخت و گفت: هرجا "من" بیاید شیطان حضور دارد. حضرت امام خمینی(ره) این "من" را فراموش کرد و به جای آن خدا را قرار داد.
وی با اشاره به ویژگی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: حتی برخی از فرماندهان جنگ به گونه‌ای رفتار می‌کردند که مشخص نبود فرمانده هستند و هیچ منیتی در آنها نبود و چنین گل‌هایی به برکت تربیت اسلامی پرورش یافتند.
علامه مصباح یزدی با اشاره به اینکه فتنه‌ها روز به روز سنگین‌تر می‌شوند، خاطر نشان کرد: همان‌گونه که امتحانات درسی هرسال دشوارتر می‌شود و فرد با قبولی در آنها پیشرفت می‌کند، امتحان خدا نیز دائما دشوار‌تر می‌شود، چرا که می‌خواهد بندگانش را رشد دهد؛ پس باید برای پیشرفت، انتظار امتحان دشوارتری داشت.
وی تنها راه نجات از فتنه‌ها و قبولی در امتحانات الهی را توکل بر خدا، توسل به ائمه علیهم‌السلام و اولیای خدا و اطاعت از رهبری دانست.
علامه مصباح یزدی با اشاره به خطرات گروه انحرافی جدید گفت: افرادی هستند که آگاهانه یا ناآگاهانه انحرافاتی دارند، ولی علائم زیادی وجود دارد که مشکل این افراد کج فهمی نیست، بلکه کج خواهی است و نمی‌خواهند انقلاب به هدفش برسد.
علامه مصباح یزدی خاطر نشان کرد: خطر این انحراف نه تنها نظام اسلامی، بلکه اساس اسلام را تهدید می‌کند، پس باید متضرعانه به درگاه الهی رجوع و به اولیای الهی متوسل شویم و بدانیم که این توسلات اثرات بسیاری در خاموش کردن آتش فتنه دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد